AD-DIN NASIHAH
Fikir sebelum bertindak

AD-DIN NASIHAH

Wawasan 2012
 
HomeHome  PortalPortal  CalendarCalendar  GalleryGallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log in  
Semoga Allah berikan hidayah dan kesejahteraan Dan semua mendapat keampunan daripada Allah
Latest topics
» Sesi dimulai bacaan al-Quran
Mon 15 Nov 2010, 12:24 pm by Admin

» 10 tahun pertama terdedah perceraian
Mon 15 Nov 2010, 12:16 pm by Admin

» Puasa Bulan Ramadan dan Sedekah
Wed 18 Aug 2010, 3:32 am by Admin

» Ramadan 1431H di Cairo
Mon 16 Aug 2010, 6:30 pm by Admin

» Sekularisme
Sun 08 Aug 2010, 8:04 am by Admin

» Akhlak & Moral hiasan mukmin
Wed 21 Jul 2010, 8:55 am by Admin

» Ciri-ciri fahaman wahabi
Wed 21 Jul 2010, 8:09 am by Admin

» Liberalisasi Islam dan Agenda Global Barat
Mon 14 Jun 2010, 7:36 am by Admin

» Musim Panas dan debu
Wed 02 Jun 2010, 7:05 pm by Admin

10 tahun pertama terdedah perceraian
Mon 15 Nov 2010, 12:16 pm by Admin
Oleh NORILA DAUD
pengarangutusan@utusan.com.my

BANGI 14 Nov. - Kajian Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mendapati perkahwinan dalam tempoh 10 tahun pertama amat terdedah kepada keruntuhan …

[ Full reading ]
Comments: 0
Puasa Bulan Ramadan dan Sedekah
Wed 18 Aug 2010, 3:32 am by Admin
Diriwayatkan dalam Shahih Al-Bukhari dan Muslim, dari Ibnu Abbas raldhiallahu 'anhuma, ia berkata :

"Nabi shallallahu 'alaihi wasallam adalah orang yang paling dermawan, dan beliau lebih …

[ Full reading ]
Comments: 0
Sekularisme
Sun 08 Aug 2010, 7:59 am by Admin
Sekular

Sekular berasal dari kata latin saeculum yang artinya zaman ini atau masa kini. Istilah ini digunakan untuk menunjukkan suatu kondisi ideal dimana masyarakat terbebas dari pengaturan …

[ Full reading ]
Comments: 2
Ciri-ciri fahaman wahabi
Wed 21 Jul 2010, 8:09 am by Admin
Fahaman Wahabi ini terlalu kerap ditimbulkan oleh pelbagai pihak samaada dari golongan muda ataupun golongan tua. Sejak sekian lama juga sering kali
ditanyakan isu-isu berkaitan fahaman Wahabi. …


[ Full reading ]
Comments: 0
Liberalisasi Islam dan Agenda Global Barat
Mon 14 Jun 2010, 7:36 am by Admin
Gerakan liberalisasi Islam yang marak belakangan ini, ternyata pengaruh
pemikiran liberal di Barat yang berkembang dalam tradisi Kristen.
Repotnya, ingin dipaksakan dalam Islam . Gerakan liberalisasi …


[ Full reading ]
Comments: 0
Hati-hati dengan ini
Sat 20 Mar 2010, 9:37 pm by Admin
Menurut K.H Sirajudin Abbas seorang ulama besar Indonesia dalam buku 40 Soal-Jawab Agama menyatakan konsep moden fahaman Wahabi antaranya adalah seperti berikut:

. Dalam mempelajari ilmu Usuludin …

[ Full reading ]
Comments: 0

Share | 
 

 Allah bersama orang2 yang sabar..

Go down 

Cara mudah naik teksi?
Runding harga awal
33%
 33% [ 1 ]
Bayar saja terus
33%
 33% [ 1 ]
Jangan kalah
33%
 33% [ 1 ]
Total Votes : 3
 

AuthorMessage
Siti Rahmah



Number of posts : 12
Points : 21
Reputation : 12
Registration date : 2008-12-20

PostSubject: Allah bersama orang2 yang sabar..   Sat 01 Aug 2009, 2:31 am

Assalamualaikum..
Sekadar berkongsi Pengalaman dan perasaan…
Kisah bermula di suatu petang ,Aku bersiap-siap untuk pergi ke suatu tempat,untuk menghadiri kursus seperti biasanya.
Aku pun turun dari apartment ku untuk menahan teksi.. So,setelah kan 10 minit menunggu aku dapat teksi idaman.. pemandunya seorang paci tua..Aku bagi tau tempat kan ku tuju atu dan tanya berapa ia minta bayar.Kata paci atu 30 LE..Eyh mahal tu. Sekali ku inda mau.Katanya,kau mau berapa kan?.Aku mau 20 LE..pasal biasa nya 20-25 le sj wlwpun jalan jam..Sekali ia tinggikan suara,30 saja bah..jalam jam ne..zahmah.banyak kereta..Sekali ku liat lah keadaan jalan time atu,inda jua zahmah banar..p sikit zahmah lah.hihihi..Ku balas lah,inda jua zahmah tu paci..ok pun.. sekali paci atu diam..macam ok lah tu..Aku pun masuk dalam kereta.
Dalam kereta,ia cakap..marah-marah lagi tu..Bh kalau zahmah kau bayar aku 30 ah..sekali ku balas,eyh inda bah paci..inda zahmah ni..pasal ok bh jalan atu..sekali marah tah ia,muka nya berubah macam kan makan org,tapi yang banyak nya muka orang sombong,temeng bah..ia cakap,Bah kalau zahmah kau bayar aku 30 ah..Kalau inda zahmah kau inda payah bayar..Adeyh confident bh paci ah..Temeng th banr..Tapi takut ku jua,macam cari pasal bah aku ah..tpi inda,mahl bh tu 30 ah..hehehe majal..So dalam hati aku bnyk2 berdoa supaya inda zahmah..mcm2 bacaan jualah keluar dari mulut ku..hehe.sampaikan paci atu menagurkan..katanya,bah baiktah kau berdoa banyak2..dengan nada nya yang mengejek..sasak ku..Doa ku dimain2kn nya..ku diam saja lah..sabr sj..ia inda penting..yang penting masa tu aku terus berdoa..inda mau kalah jua..hihihi.Sekali dalam perjalanan ada jalan stuck bah.iatah paci atu cakap arahku balik2,Nah cuba kau liat zahmah kan? Dengan senyum kura-kura nya perli..Yang cali nya jalan yang zahmah atu jalan yang satu lagi..Arah kami ok pun..aku diam saja.Aku tau ia sengaja menyakitkan hatiku.mals kan memblas..tapi dihati inda putus berdoa..Sabar sja.
Lepas tu kan bising bah ia ani..marah2..ada yang ku inda fhm lg tu..aku diam jua saja..so inda tahan lagi kan ia bising ku ckp tah ne,mrh jualah ckit2..hihi..kataku,Paci..bising bah kita ah..bah kalau inda zahmah paci yang bayar aku 20 ah..kitani liat saja.inda ku tau kenapa aku macam confident saja mencabr ia masatu..sekali tolehnya ku,dengan sombongnya ia membalas..kalau inda zahmah aku bayar kau 100 bah..kau ani B*D*H bh..aku lagi tau kali ah jalan d sini ani.Aku org mesir kali ah.kau tau apa?? eee sask ku ..temeng banr bah..menyampah ku..Inda ku balas lagi..Twakal dn terus berdoa,memohon pertolongn Allah..hihihi..
Sekali inda lama kami kan sampai,aku senang hati..pasal alum kami terperngkap mana-mana kesesakan jalanraya,jalan ok saja..heran pulang ku jua.pasal macm zahmh jua sbnrnya..tpi lancar saja perjalanan kami atu.sementara atu,paci yang sombong atu nampk gelisah dan pucat sikit.mungkin ia baru tepikir kan berdoa supaya zahmah..kekeke..lambat~~ Tapi aku diam saja..inda sabr kan turun dari teksi atu.Lebih kurang 15 minit kmi sampai ke destinasi,lebih cepat dari selalu..selalu kalau zahmah sampai jua 30 minit.Sekali ia beranti ,then laju2 ku keluar..kali ku tunggu ia membagi duit 100..hehehe..sapa jua mau menolak rezki..  sekali ia bagilah duit 100 yg d ambilnya dari laci syiling dengan muka yang begitu tidak rela..hahahaha..Sombongtah lagi nah..Aku cakaplah, kan inda zahmah kn paci??..sambil senyum sikit.p inda macam perli lah..inda ku berani..org tua bah paci ah..karang ketulahan ku..hihi.ia diam sja..nampak muka hampa..So lepas ambil duit aku jalan lah menuju tempat duduk nya d dapan atu,ia tekajut jua..sekali aku bagilah balik duit 100 atu,dan terus belari menyeberang jalan..inda bagi peluang ia ckp apa2..tpt kursus ku atu di seberang jalan.Aku inda akan ambil duit 100 atu pasal,aku tau dari usul paci atu,ia lebih memerlukan usin atu..Cukup tah ku dapt tumpang free..hihihi..Syukur..Sudah ku kn smpai di seberang,ku toleh dan terkajut paci atu keluar dari kereta dan membubut aku..Panik ku..Kan dimarahi nya kah ku.?.Takut lah ku time atu..waktu atu ada 2 org security di pintu masuk tpt kursus ku atu,aku berlari lah arah diorang..Dua org atu pun macam faham jua ketakutan ku dan berjalan laju arah ku.Aku berdiri di belakang security 2 org tu,pasal paci atu hampir sudah.Inda ku tecakap bah..panik sudah.Sekali security tanya kenapa ia bubut aku arah paci atu..Sekali ..tiba2,paci yang sombong atu menangis bah..meraung lagi tu..sambil minta maaf dan mengucapkan terima kasih..balik2..ada lagi lah ckp yang inda ku fhm..hihi..Malu ku jua,pasal orang ramai mula berkumpul mengaga kami..kan tau apa terjadi..so aku belari tinggalkn diorang,pasal aku aher sudh kan start kursus..ku biarkan lah paci atu bercerita arh smua org..sambil menangis2..dn aku inda tau lagi apa terjadi selepas atu..-the end-Hikmah yng ku dapt,Allah Mendengar Doa Hamba Nya bila2 masa pun..Allah inda suka hamba Nya yang Sombong..hihihi..fhm2 lah siapa..Dan paling penting,kesabaran..Allah sentiasa bersama org2 yg sabar..InsyaAllah..Persoalan nya di sini..KENAPA PACI ATU MENANGIS???mungkin ia baru teringat yang Allah lebih berkuasa..atau ia bersyukur usin nya 100 inda abis..atau..ia menyesal kesombongan nya..atau..ia andang kan memnagis jua..hihihihi

Tiba-tiba aku terpikir bah,kalau lah peristiwa ani adalah untuk menyedarkan paci atu,mungkin ia andang sombong org nya..ALANGKAH BIJAKSANA NYA ALLAH SUBHANA WA TA`ALA ,MENGATUR RENCANA BUAT HAMBA NYA……kerana ALLAH LEBIH MENGETAHUI..Wassalam..


Last edited by Admin on Sun 18 Oct 2009, 11:28 pm; edited 2 times in total (Reason for editing : Cannot read...Thanks for the post)
Back to top Go down
View user profile
 
Allah bersama orang2 yang sabar..
Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Islamic riots over "un-Islamic" art exhibition - one man dead
» BELAJAR SAHAM-SAHAM LOKAL ( PT ETRADING SECURITIES )
» Turn To Allah - Islamic Forums
» What Font is This?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
AD-DIN NASIHAH :: berkongsi pengalaman-
Jump to: